En av de vakreste vinterdagene

En av de vakreste vinterdagene

tirsdag 7. februar 2012

Ting og tang- løst og fast

Leeenge siden jeg har skrevet nå. Dagene kommer og går, vi haster mellom jobb og barnehage. Når man kommer hjem er det om å gjøre å lage middag fortest mulig, før lillegutt streiker fullstendig. Det går somregel veldig bra, han er en tålmodig sjel stort sett. Så er det å kose mest mulig, før det er tid for senga for små guttebasser.

Denne tidsklemma alle snakker om, skjønner jeg plutselig hva er. Tanken på at barnehageansatte er mer sammen med mitt barn enn jeg selv til daglig, kan være veldig sår å tenke på. Men dette er hverdagen til hundretusenvis av foreldre, og vi får være glade for den tiden vi har sammen, og bruke den best mulig :)

Nå har han vært småhanglete helt siden han begynte i barnehagen. Vi tørker snørr i d uendelige, Kleenex- forbruket har skutt i været og det hostes og nyses. Jeg gleder med til det går over!

I helga feiret vi min bestemor sin 80- årsdag, på Doktortjønna. En kjempekoselig kveld, jubilanten var heller skeptisk på forhånd, men koste seg skikkelig så det ut til. Hun fikk flere taler, vi sang bursdagssangen og hun fikk "Drømmen om Elin" på trekkspill via telefon fra storesøsteren sin og mannen i Oslo, de kunne ikke være med oss denne kvelden. Lillegutt var i storform, spiste godt og sjarmerte de fleste i senk.

Bestemor har alltid betydd noe helt spesielt for meg. Jeg har ikke tall på alle overnattinger jeg har hos henne oppigjennom ungdommen. Det gjelder ikke bare meg, hun har mange barnebarn. Hun fungerte vel som en slags hybelvert da jeg gikk på videregående skole. Og det var sjelden hun ikke fant på noe pek! Mang en gang har jeg kommet på skolen med bibelvers i sekken ;) Og flere ganger funnet noe hardt under puta når jeg skulle legge meg, og der lå Bibelen selvfølgelig! Det skal sies at hun ikke er så troende av seg, men hun syntes jeg kunne bli det. Naturligvis :) Hun er rett og slett ei kjempedame, med masse godt humør og glimt i øyet!

Forrige helg var vi i bryllup, type 50- talls style. Det var så morsomt! Så mange fine kjoler, frisyrer og bekledninger. Musikken var så bra, og stemningen alldeles upåklagelig. Et av de bedre selskaper jeg har vært i. Gratulerer til brudeparet!

Ellers går det i strikking. Jeg fikk bestilling på strømpene jeg hadde lagd, disse er jeg akkurat ferdige med. Jeg har sagt det før og sier det igjen- det er noe meditativt over det å strikke. Tankene vandrer akkurat dit de vil uten at jeg egentlig tenker i det hele tatt, jeg teller masker og omganger, leser mønster og øker og feller. Det er avkobling for meg! Skal få lagt ut noen flere bilder av håndarbeidet mitt etterhvert.

Ønsker dere alle sammen en fin uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar